Історія нашего порту

1897

Поділ споконвіків вважали торговим центром Києва. Коли на початку 19-го століття по Дніпру почали активно ходити човни, вздовж ріки на Подолі розкинулося багато пристаней. Цікавим є той факт, що в середині 19-го століття, довжина однієї з подільських пристаней становила, практично, 1800 метрів.

Нова гавань річкового порту була побудована в 1897-1899 роках і отримала назву «Київська гавань імператора Миколи ІІ» і на той час була найбільшою в Російській імперії. Лінія причалу порту простягнулася на 3156 метрів - це була одна з найдовших річкових гаваней Європи.

Офіційне закладання Київської гавані відбулося 18 липня (6 липня за старим стилі) 1897 року. Після церемонії освячення до першої чавунної причальної тумбі була прикріплена металева дошка з написом про це важливе дійство, а генерал-губернатору Південно-Західного края графу Л.П.Ігнатьєву на згадку подарували срібну кирку. Після привітань робочих з початком будівництва, офіційні особи піднялися на землечерпальну машину «Дніпровська-2», де О.П.Ігнатьєв повернув ручку електричного приводу і запустив агрегат в дію. На завершення церемонії присутні перейшли на пароплав «Микола-ІІ» і переправилися на лівий берег Дніпра на дачу, де був влаштований святковий сніданок.

 

1900

   

 

1930

 

1953

Будівництво нового річкового вокзалу було розпочато у 1953 році та закінчено майже 10 років потому. Башта будівлі була стилізована під щоглу вітрильних кораблів. Сама будова річкового вокзалу стала родзинкою радянської архітектури - крім цікавої форми, стіни вокзалу були прикрашені інкерманским вапняком, а «щогли і вітрила» вокзалу були частково покриті золотом.

 

1961

Урочисте відкриття нового річкового вокзалу в Києві відбулося в 1961-му році. З моменту відкриття річковий вокзал почав працювати на повну потужність, обслуговуючи одночасно більше 500-та пасажирів.

 

 

1975

Після спорудження Дніпровського каскаду ГЕС порт став доступний для великих суден і фактично перетворився на транзитний порт, через який йшли вантажі портів басейну Дніпра. Вантажі з великотоннажних суден перевантажували на флот, який обслуговував мілководну частину Дніпра і Десну, і навпаки.

 

1980

 

1993

У 1993 році порт став відкритим акціонерним товариством.

 

Сьогодні

Київський річковий порт – підприємство, що має в своєму розпорядженні більше 1,5 тисячі метрів вантажних причалів, обладнаних сучасними вантажно-розвантажувальними засобами. Наявність залізничної колії, зручний під'їзд для габаритного автотранспорту дають можливості переробки вантажів, які прибувають водним, залізничним та автомобільним видами транспорту.

Окремим структурним елементом Київського річкового порту є Київський річковий вокзал, з причалів якого різноманітними прогулянковими маршрутами курсують теплоходи.